Cinema per a estudiants
Català Espanyol Anglès

 Català     Espanyol      Anglès

Agrega'ns: Facebook

Inici



VEURE TOTES LES ENTREVISTES DE "CINEMA PER A ESTUDIANTS


SEARCHING


Mitjà de comunicació:

Havia de passar i ja la tenim. Es tracta de Searching, la pel·lícula que es desenvolupa íntegrament en pantalles d'ordinador o mòbil, utilitzant programes, aplicacions o pàgines web d'internet com a eina audiovisual. El seu director, Aneesh Chaganty, reconeix que tot l'equip va aprendre fent la pel·lícula doncs abans ningú havia utilitzat aquesta pràctica. Tota una novetat en la tècnica narrativa, perquè l'anterior intent fet amb Eliminat (Unfriended), un film de Levan Gabriadze del 2014, no va aconseguir la qualitat visual i temàtica d'aquesta.

David ha perdut recentment la seva dona. Viu amb la seva filla adolescent amb qui manté, aparentment, una bona relació. Un bon dia ella desapareix i veient que la policia no aconsegueix esbrinar què li ha passat, decideix rastrejar en el portàtil d'ella. Serà a través d'obrir i tancar pantalles que s'anirà assabentant que la vida de l'adolescent no és tan innocent com ell creia. El seguirem pam a pam en totes les indagacions per resoldre el conflicte i amb ell experimentarem sentiments de culpa, angoixa, desesperació i enuig. La tensió augmenta progressivament mantenint un ritme dinàmic i amb girs inesperats fins al final, potser una mica rebuscat.

L'encert del film de Chaganty és que la trama utilitza un estil innovador per fer-nos reflexionar sobre les relacions personals i virtuals i sobre si, tot i estar constantment comunicats, coneixem realment als que dibuixen la nostra vida dia a dia com és el cas dels nostres fills.

Searching pertany a aquesta classe de pel·lícules que amb un pressupost baix, una pobra promoció i uns actors desconeguts, aconsegueix conquerir la crítica per arribar a convertir-se en una cinta d'èxit.

 

Núria Farré. facebook@cinemaperaestudiants.cat

Si vols aportar la teva opinió, pots fer-ho a través del nostre enllaç de Facebook (al començament de la pàgina)

 

EL VIATGE DE NISHA


Mitjà de comunicació:

La directora Iram Haq ens trasllada una història que podrà agradar més o menys però que no deixarà indiferent i més quan sabem que es tracta d'un relat autobiogràfic. Sense caure en paranys emocionals, evitant les escenes obscenes i truculentes i congeniant subtilment els moments de desesperació amb altres d'un conformisme optimista, indaga en els problemes d'una adolescent atrapada entre dues cultures: la pakistanesa provinent de la seva família emigrada a Noruega i l'occidental viscuda dia a dia a través de les seves amistats.

Iram estructura la seva pel·lícula en tres parts. A la primera ens trobem amb una jove de disset anys ansiosa de llibertat i que experimenta el seu primer enamorament però també reprimida per l'entorn familiar. A la segona part ens explica com uns pares, escandalitzats pel comportament de la filla, decideixen emportar-se-la a Islamabad on conviurà amb els seus oncles que la tenen pràcticament segrestada. A la tercera part, atès que ella torna a deshonrar la família, els seus pares se l'enduen de nou a Noruega on ella optarà per la llibertat encara que això suposi enfrontar-se al dolor de la ruptura familiar. Tota la història gira al voltant de la difícil reconciliació entre una cultura ancorada en un passat, les víctimes directes de la qual són les dones i la resposta d'unes joves que volen adoptar les formes del país d'acollida però que senten sobre elles el pes de les tradicions del seu país d'origen.

El gran encert d'Iram és que no jutja, no divideix entre bons i dolents, no cau en un discurs maniqueu sinó que mostra uns personatges que viuen i actuen segons les seves creences. Fins i tot el pare, les conviccions del qual l'arrosseguen al maltractament de la seva filla, mostra en alguna escena una certa sensibilitat davant el comportament de la jove i sembla dubtar de la seva pròpia intransigència.

Amb un ritme que no decau en cap moment, unes estupendes localitzacions i una història ben cohesionada que traspua sensibilitat, la directora dóna veu a les dones atrapades en la contradicció de dues cultures i les anima a no silenciar la repressió extrema a la qual es veuen sotmeses.

 

Núria Farré. facebook@cinemaperaestudiants.cat

Si vols aportar la teva opinió, pots fer-ho a través del nostre enllaç de Facebook (al començament de la pàgina)

Solucionaris Recursos xarxa

COM UTILITZAR LA NOSTRA PÀGINA

Amb el suport de:
Ajuntament de Mataró. Educació Ajuntament de Sabadell. Educació Ajuntament de Terrassa. Educació
Col·laboren:
Cinemes Imperial. Sabadell Círcol Catòlic. Badalona Cinemes Girona La Calàndria Cinema. El Masnou Casal Nova Aliança. Mataró Cinema Catalunya. Terrassa Círcol catòlic. Vilanova i la Geltrú Cineclub Sabadell
Centre de Recursos Pedagògics. Mataró Centre de Recursos Pedagògics. Baix Maresme Centre de Recursos Pedagògics. Badalona
Qui som Privacitat Envia aquesta pàgina a un amic/ga Contacta amb nosaltres