Cinema per a estudiants
Català Espanyol Anglès

 Català     Espanyol      Anglès

Agrega'ns: Facebook

Inici



VEURE TOTES LES ENTREVISTES DE "CINEMA PER A ESTUDIANTS


La favorita


Mitjà de comunicació:

Si Yogos Lanthimos, el director grec, ens va sorprendre gratament amb Llagosta, Caní i El sacrifici del cérvol sagrat, amb La favorita satisfa la nostra ànsia per veure bon cinema. Entre el drama i la comèdia negra, la ironia i el sarcasme, Yogos s'endinsa a la cort anglesa del segle XVIII per mostrar-nos de forma elegant i brètol alhora, traïcions, venjances, ambició, solitud, perversió, manipulació, sense oblidar la necessitat d'amor i afecte d'una reina afligida per la malaltia i la tragèdia personal. Yogos ha sabut integrar tots aquests elements amb un gran equilibri i preciosisme estètic en el qual predominen els grans angulars i els ulls de peix i tot això amenitzat amb una excel·lent música de Vivaldi, Purcel, Bach i Hendel.

Àrdua tasca si al capdavant no estiguessin Emma Stone, Raquel Weisz i Olivia Colman en un duel interpretatiu que arriba a cotes insospitades.

Núria Farré. facebook@cinemaperaestudiants.cat

Si vols aportar la teva opinió, pots fer-ho a través del nostre enllaç de Facebook (al començament de la pàgina)

 


KURSK


Mitjà de comunicació:

Thomas Vinterberg (La caça i La Celebració, entre altres) va formar part del grup Dogma 95 encara que Kursk res tingui ja a veure amb aquest moviment. L'argument, basat en fets reals i en el llibre de Robert Moore, que va investigar el rerefons polític de la catàstrofe, relata la tragèdia que va patir aquest submarí nuclear rus al 2000 al mar de Barents. La pel·lícula parla de la petitesa de l'ésser humà davant de la maquinària del poder. Transcorre en tres plans: el dels 23 tripulants atrapats a centenars de metres de profunditat, enfrontant-se al fred, la manca d'oxigen, la fam i les inundacions; el de la lluita de les famílies contra els obstacles, mentides i desinformació de les autoritats i el dels governants russos negant-se, per tal de salvar l'honra nacional, a acceptar l'ajuda d'altres països que disposaven de millors mitjans per dur a terme el rescat.

El submarí era l'orgull dels russos i no podien imaginar que, tal com van haver d'admetre el 2002, una fuita de combustible originaria una gran explosió. La falta de manteniment i la limitació en submarins de rescat a causa de la pobresa del país van exposar tota una tripulació a una mort segura. Tot va passar quan Putin, que portava poc temps en el poder, estava de vacances i la seva reacció va ser d'una fredor i insolidaritat amb les víctimes i les seves famílies absolutes. La seva presència en la pel·lícula és nul·la perquè tal com admet Vinterberg "és una decisió artística per fer de la pel·lícula alguna cosa universal sobre la humanitat"

El mateix director té una contundent frase que diu: "CUIDA'T DE QUI OSTENTEN EL PODER. NOMÉS ET TENS A TU MATEIX I ALS QUE T'ENVOLTEN". Gran veritat. No hi ha més que veure els temps que corren ...

Núria Farré. facebook@cinemaperaestudiants.cat

Si vols aportar la teva opinió, pots fer-ho a través del nostre enllaç de Facebook (al començament de la pàgina)


VÍDUES


Mitjà de comunicació:

En les seves dues últimes pel·lícules (Shame i Dotze anys d'esclavitud) Steve McQueen desenvolupava un únic tema centrat en un protagonista. En Vídues, el desplegament de temes, personatges i salts temporals és tal que fins i tot resulta difícil la classificació per gènere. El suspens, el drama i algun que altre gest de complicitat de comèdia conflueixen en un film que ens parla de política, religió, raça, classes socials i gènere. No sempre totes aquestes històries queden versemblantment segellades.

Un grup de vídues, els marits de les quals han mort quan duien a terme un atracament, són víctimes de les amenaces d'uns delinqüents als quals les seves parelles els hi devien una elevada suma de diners. Sense cap experiència, aquestes dones decideixen organitzar-se i dur a terme un robatori a la residència del regidor del districte, basant-se en el pla que havia ideat el marit d'una d'elles. Queen va explicant el passat i la situació dels diferents personatges alhora que va desenvolupant el suspens.

Lluny d'utilitzar els recursos típics d'algunes pel·lícules d'aquest gènere, com són les persecucions frenètiques i les reaccions histèriques, el director deixa que els protagonistes desenvolupin la seva història sense presses, cohesionant-les dins d'un temps pausat i en uns espais suggeridors.

 

Núria Farré. facebook@cinemaperaestudiants.cat

Si vols aportar la teva opinió, pots fer-ho a través del nostre enllaç de Facebook (al començament de la pàgina)

 


Solucionaris Recursos xarxa

Últimes Notícies

THE GUILTY (EL CULPABLE)


Nua d'artifici, amb predomini dels primers plans, continguda en gestualitat però amb l'expressivitat suficient per transmetre emocions i amb una atmosfera envoltant The Guilty ha estat seleccionada per Dinamarca per presentar-se als Oscars.


COLETTE


Gabrielle Sidonie Colette, novel·lista, periodista, guionista, llibretista i artista de revistes i cabaret francesa, ha estat l'única escriptora que ha rebut un funeral d'Estat a França. La seva apassionant vida mereixia ser portada a la gran pantalla.


SEARCHING


La pel·lícula es desenvolupa íntegrament en pantalles d'ordinador o mòbil, utilitzant programes, aplicacions o pàgines web d'internet com a eina audiovisual.


EL VIATGE DE NISHA


La directora Iram Haq indaga en els problemes d'una adolescent atrapada entre dues cultures: la pakistanesa provinent de la seva família emigrada a Noruega i l'occidental viscuda dia a dia a través de les seves amistats.


Bons veïns


El director islandès Hafsteinn Gunner construeix un relat càustic on tenen cabuda la comèdia negra i la tragèdia desoladora.


Happy End


Amb una gran precisió i sense presses Haneke va despullant de diferents capes els personatges per deixar que vagin aflorant les seves misèries més íntimes.


No et preocupis, no arribarà lluny a peu


Basada en fets reals, se centra en les conseqüències que va patir el dibuixant de còmic John Callahan en tenir un accident de cotxe per la seva addicció a l'alcohol.


Disobedience


Història bella, intensa, tractada amb una gran sensibilitat i qualitat interpretativa. Atrapa sense deixar que l'emoció es desbordi i fica el cap en els costums de les famílies jueves ortodoxes sense endinsar-se en l'extrema complexitat del seu dia a dia.


La dona que sabia llegir


Guanyadora del Premi Nous Directors en el passat Festival de Sant Sebastià, Marina Francen ha sabut transmetre en aquesta obra coral una gran sensibilitat


COM UTILITZAR LA NOSTRA PÀGINA

Amb el suport de:
Ajuntament de Mataró. Educació Ajuntament de Sabadell. Educació Ajuntament de Terrassa. Educació
Col·laboren:
Cinemes Imperial. Sabadell Círcol Catòlic. Badalona Cinemes Girona La Calàndria Cinema. El Masnou Casal Nova Aliança. Mataró Cinema Catalunya. Terrassa Círcol catòlic. Vilanova i la Geltrú Cineclub Sabadell
Centre de Recursos Pedagògics. Mataró Centre de Recursos Pedagògics. Baix Maresme Centre de Recursos Pedagògics. Badalona
Qui som Privacitat Envia aquesta pàgina a un amic/ga Contacta amb nosaltres