Cinema per a estudiants
Català Espanyol Anglès

 Català     Espanyol      Anglès

Agrega'ns: Facebook

Inici

NO ET PREOCUPIS, NO ARRIBARÀ LLUNY A PEU



VEURE TOTES LES ENTREVISTES DE "CINEMA PER A ESTUDIANTS

 

El director Gus Van Sant reconeix que va escriure el guió de la pel·lícula pensant en l'actor Robin Williams. No sé com hagués estat el personatge del vinyetista John Callahan interpretat per Robin però sí que puc assegurar amb tota certesa que Joaquin Phoenix es lliura fins a l'extenuació. Defugint de la pompositat i de la sobreactuació, aconsegueix transmetre en tot moment les contradictòries emocions i alts i baixos pels quals travessa el personatge, assolint un equilibri entre humor negre i irònic i dramatisme. Les seves metamorfosi tant físiques com psíquiques són extraordinàries. Com ell mateix afirma: "la mecànica d'un bon actor consisteix a no ser-ho, perdre´s en el personatge i oblidar-se del que estàs fent".

Basada en fets reals, se centra en les conseqüències que va patir el dibuixant de còmic John Callahan en patir un accident de cotxe per la seva addicció a l'alcohol. Tetraplègic, presoner del seu cos, i amb la seva addicció a sobre, el titànic procés de superació li arrossegarà a experimentar la culpabilitat, la redempció, el penediment, el perdó, la supervivència i per sobre de tot l'afecte i l'amor dels que l'envolten encara que de vegades aquests siguin interessats i egoistes, però no per això menys necessaris. Tota aquesta combinació de sensacions tan arrelades als humans, són l'eix que arrossegaran el protagonista a un món emocional convuls que l'espectador sentirà en carn pròpia. En el seu recorregut interior el protagonista passa del desgovern anímic del principi a ser amo de si mateix.

Els deu anys de Callahan en els quals se centra la pel·lícula es recorren amb salts en el temps que en alguns moments poden crear una certa sensació de desordre però que no resten significat a la història ni aparten l'espectador de la coherència argumental.

Sincera i contundent amb els efectes que l'addicció a l'alcohol va produir en el vinyetista i demolidora en el seu procés de superació, el final és un cant d'optimisme d'algú que va trobar un refugi segur, en la seva llarga carrera d'obstacles extrems, en el dibuix i la vinyeta.

 

Núria Farré. facebook@cinemaperaestudiants.cat

Si vols aportar la teva opinió, pots fer-ho a través del nostre enllaç de Facebook (al començament de la pàgina)

 

 

DISOBEDIENCE

 

El director xilè Sebastián Lelio ja va mostrar en les seves dues últimes pel·lícules una predilecció pel món femení, especialment per aquestes dones que han de trencar amb les convencions socials per tal de guanyar-se la seva independència i donar curs als seus somnis i desitjos. Això els suposarà un enfrontament amb un entorn que no els perdona la seva ànsia de llibertat. En Glòria ens retratava una dona sola de més de 50 anys que fuig de la solitud buscant noves relacions amb les quals passar moments alegres. A Una dona fantàstica serà una transsexual la que lluiti per ser tractada amb dignitat principalment per part de la família del seu amant mort. Disobedience ens situa a la comunitat de jueus ortodoxos de Londres sotmesos a unes estrictes normes morals i religioses.

Raquel Weisz dóna vida a una dona que s'ha anat a viure a Nova York fugint de l'ambient asfixiant que el seu pare, rabí de la comunitat, vol imposar-li. Quan torna a Londres per assistir al funeral d'aquest, intentarà reconciliar-se amb el seu passat però les mirades inquisitives i les preguntes amb segones intencions per part dels membres de la comunitat no l'hi permetran. Sense ella pretendre-ho es retrobarà amb una faceta del seu passat que li qüestionarà el seu present i li farà mirar el futur de forma diferent. Rachel McAdams interpretarà una dona que ha optat per casar-se amb el successor del rabí com un succedani que l'ajudi a apagar els seus autèntics anhels. L'amor totalment reprobat que van viure de joves, ressorgeix amb tal intensitat que fa trontollar l'equilibri emocional de les dues dones. Les dues entraran en una tensa lluita contra els seus propis sentiments i en la recerca d'una llibertat coartada per una societat que no accepta allò que no s'adapti a les seves normes.

Història bella, intensa, tractada amb una gran sensibilitat i qualitat interpretativa. Atrapa sense deixar que l'emoció es desbordi i fica el cap en els costums de les famílies jueves ortodoxes sense endinsar-se en l'extrema complexitat del seu dia a dia.

 

Núria Farré. facebook@cinemaperaestudiants.cat

Si vols aportar la teva opinió, pots fer-ho a través del nostre enllaç de Facebook (al començament de la pàgina)


Solucionaris Recursos xarxa

COM UTILITZAR LA NOSTRA PÀGINA

Amb el suport de:
Ajuntament de Mataró. Educació Ajuntament de Sabadell. Educació Ajuntament de Terrassa. Educació
Col·laboren:
Cinemes Imperial. Sabadell Círcol Catòlic. Badalona Cinemes Girona La Calàndria Cinema. El Masnou Casal Nova Aliança. Mataró Cinema Catalunya. Terrassa Círcol catòlic. Vilanova i la Geltrú
Centre de Recursos Pedagògics. Mataró Centre de Recursos Pedagògics. Baix Maresme Centre de Recursos Pedagògics. Badalona
Qui som Privacitat Envia aquesta pàgina a un amic/ga Contacta amb nosaltres